December 21. - Baileys házilag


Többféle elmélet is kering arról, hogy vajon a whiskey (Baileys alapja) gluténmentes-e. Egyes elképzelések állítják, hogy nem, mivel gabonaalapú szeszről beszélünk, azonban egy másfajta (újabb) elgondolás szerint a különböző eljárások után glutén nem marad az italban. 
Melyiknek higgyünk? A legjobb az, ha elkészítjük otthon a házi, gluténmentes Baileys-ünket. :)

A receptet ITT találtam, én csak fél adagot készítettem, hogy ezt a szép karácsonyfa alakú üveget megtöltsem vele. :) Egy picit módosítottam is rajta, kevesebb cukorral ésvalamivel több tejjel készült.
(A receptet most a fél adagra írom le, aki több üvegnyit szeretne, természetesen arányosan lehet növelni a mennyiséget.)

4 dkg porcukrot elkevertem 1 kk. vaníliáscukorral, majd hozzáöntöttem egy adagnyi Jacobs 3in1 instant kávéport. Hozzáöntöttem 1 dl laktózmentes tejet, 1,5 dl laktózmentes tejszínt, csomómentesre kevertem, majd lassú tűzön elkezdtem forralni. (Ekkor láttam, hogy túl sötét a színe - valószínűleg a Jacobstól nyerte ezt az erős színét - ezért még egy kis tejet hozzáöntöttem.) Mikor felforrt, még hagytam pár percig főni, de közben kevergettem. Levettem a tűzről, hagytam kihűlni majd hozzáöntöttem kb. 1 dl borpárlatot.
Hűtőbe tettem, és ha jól lehűlt, lehet is fogyasztani... :)
(Tipp: Csinos üvegben, szépen feldíszítve ajándéknak is tökéletes!)



sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

1 hozzászólás