December 20. - Gluténmentes hókifli

Sosem készítettem hókiflit, pláne nem gluténmenteset. De mivel tipikus karácsonyi finomság, felcsaptam Anya régi szakácskönyvét és változtattam ezen a dolgon. Úgyhogy már elmondhatom: sütöttem hókiflit, sőt, gluténmenteset! :)
10 dkg Mester süteménylisztet és 11 dkg Schär mix B-t elkevertem 11 dkg darált dióval. Cukormenteset készítettem - porcukorba csak a kép kedvéért hempergettem párat - így 8 ml Süssina édesítővel édesítettem, aki cukorral készíti 7,5 dkg cukrot tehet bele. Pici vaníliaaroma, vagy vaníliás cukor, majd 15 dkg Liga margarinnal alaposan összegyúrjuk a tésztát.
Ekkor meglátjátok, milyen a tészta állaga. Ha nagyon lágy, akkor mehet bele még liszt, nekem még felvett egy kicsit. Azzal alaposan átgyúrtam - különben törésre hajlamos -, majd random lecsípett darabokból "kígyókat" sodortam. A kígyót apró "nudlikra" szeltem, majd a nudlikat még megsodortam és kifli alakra formáltam őket. Én 4 nagyobb darabra szedve gyúrtam át a tésztát, így volt, amelyiket kevésbé gyúrtam meg, és a kis szerencsétlen törni akart. Ám erre is kifejlesztettem egy jó kis módszert: a már felszelt nudlikat a tenyerembe, az ujjaim tövébe tettem, majd összenyomtam - így lezártam a "nudli" végeit és onnantól kezdve nem próbálkozott a töréssel.
175 fokos sütőben kb 20-25 percig sütöttem őket - figyeljük a tetejét. :)
Vaníliás cukros porcukorba hempergettem néhányukat, de természetesen az összeset bele lehet, úgy az igazi! ;)
Nagyon, nagyon finom lett az első gluténmentes hókiflim. :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás