December 16. - Gluténmentes sajtos TUC keksz

Ilyenkor decemberben, a karácsonyra való készülődés idején, sőt még karácsonykor is minden elkészített aprósütemény édes. Jó nem minden, de a többsége. Éppen ezért gondoltam azt, hogy kéne valami sós is. Néhány nappal ezelőtt lapozgattam Nigella Lawson egyik könyvét és rábukkantam egy sajtos kekszre. Olyan sajtot használt, amiről még életemben nem hallottam, de kellő inspiráció volt ahhoz, hogy megalkossam a saját sajtos kekszeimet. Nem mertem nagy adagot készíteni, mert megmondom őszintén nem igazán bíztam a sikerben, tekintve a hozzávalóimat, amit majd mindjárt meg is láttok. :D
És tádám: hihetetlen büszke vagyok magamra, az egész családot lenyűgöztem és azt hiszem kijelenthetem: megsütöttem a gluténmentes sajtos Tuc kekszet. Vagyis nem biztos, hogy azt, mert már nem emlékszem az ízére, lehet, hogy valamilyen sajtos kréker volt, de az biztos, hogy valaminek ilyen íze volt és nagyon nagyon nagyon finooom!!! Ebben még az a plusz, hogy a külseje ropog, belül pedig omlós, hát egyszerűen el vagyok ájulva. Nem is titkolom tovább az összetevőket, nagyon kreatív voltam. :D
4 kocka (háromszög) medvesajtot, 20 g reszelt trappista sajtot, 85 g Schär mix B-t, 40 g rizslisztet, egy kis sütőport, 50 g olvasztott vajat és egy tojás sárgáját alaposan összegyúrtam, majd 30 percre a hűtőbe tettem. Mikor már letelt a pihenőideje, kicsit átgyúrtam - ha szükséges még, lehet bele gyúrni egy kis rizslisztet, nekem felvette - majd rizsliszttel szórt deszkán vékonyra nyújtottam. Olyan vastagságúra nyújtsátok, amilyen vastagra szeretnétek a kekszeket, nem nagyon fog terjeszkedni a sütés folyamán.
Én nagyon dizájnos kis lekerekített sarkú négyszögeket formáztam, majd a betűnyomóimat bevetve néhányra rányomtam a CHEESE szót. Nem nagyon látszik. :D
175 fokos sütőben körülbelül 15-20 percig sültek, már az illatok is mennyeiek.
Úgyhogy, aki szerette régen a sajtos Tuc-ot, vagy valami hasonlót, akkor uzsgyi a konyhába, mert valami páratlant alkottam...:D
(És a nagyobb adag nem várat sokáig magára... amilyen bizonytalan voltam, annyira fantasztikus lett!)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

2 hozzászólás

  1. Nagyon jól néz ki! Másnap is finom? Juli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Juli!
      Másnap is isteni finom, annyi a különbség, hogy akkor már nem annyira "olvadós" a belseje. De tökéletes állagra és ízre is! ;)

      Törlés