Gluténmentes pizzás tekercsek, pizzás falatkák

Avagy tökéletes nasi szilveszterre. Gondolom nem csodálkoztok azon, hogy karácsony után inkább a sós finomságok felé húzok, és úgy érzem egy évnyi édesség mennyiséget termeltem be az ünnepek alatt. A házilag készített süteményeket igyekeztem inkább édesítővel készíteni, mert ugye a lisztek szénhidráttartalma nem éppen nevezhető alacsonynak, legalább a cukor ne legyen sok. 
Így tegnap elgondolkodtam azon, hogy valami sós finomságot kellene készítenem, amivel egyben tippet adhatok Nektek, milyen sós vendégvárót lehet készíteni szilveszterre (az átlagos sajtos rúd, pogácsa mellett).
Így született meg a pizzás tekercs, aminek alapját kicsit átvariálva Fürge Anita sós perecének tésztája adta.
1 dl langyos, laktózmentes tejben felfuttattam 12 g Budafoki élesztőt. Amíg dolgozott az élesztő, kimértem egy tálba 150 g Nutri Free mix per pane és 150 g Schär mix B lisztet, majd hozzáadtam egy mokkáskanál sót, kevés psylliumot és alaposan elkevertem. Hozzáöntöttem 100 g olvasztott Liga margarint, robotgép dagasztófejével alaposan eldolgoztam, majd hozzáadtam az élesztős tejet, végül egy tojást és dagasztottam tovább. Gyönyörű lett a tészta, főleg a fél órás kelés után. Valami csoda.
Vékonyra nyújtottam, majd megkentem pizzaszósszal, amit Mester pizzaszósz, Spar-os pizzaszósz és egy kis ketchup keverékéből alkottam. Megszórtam reszelt sajttal, apró téglalapokat vágtam belőle, majd azokat egyesével feltekertem. A tekercseket sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam, megkentem a tetejüket tojással és megszórtam szezámmaggal. 175 fokos sütőben kb. 20 percig sütöttem őket.
Nagyon-nagyon-nagyon finomak lettek. Anya, aki mindig megálljt parancsol magának, ezúttal alig tudott. :)


Jó sütögetést kívánok! :)
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás