Gluténmentes cseresznyés grízes

Ezt a receptet még Gabriella konyhájában kutakodva találtam. :) Tavaly is elkészítettem, és nagyon ízlett a családnak, ezért valamelyik nap ismét megsütöttem és ezzel vártam őket haza. Ő sárgabarackkal készítette, nálunk most a cseresznye érik nagyon, így az került bele.
100 g rizslisztet elkevertem 100 g rizsdarával és egy fél csomag sütőporral. Egy másik tálban 2 tojást felvertem 50 g cukorral, egy csomag vaníliáscukorral majd beleöntöttem 25 dkg natúr joghurtot, 7 dkg olvasztott vajat és ezekkel együtt is alaposan elkevertem. Összeöntöttem a két tál tartalmát, robotgéppel elvegyítettem, majd hagytam 40 percet állni, ennyi kell a darának, hogy megszívja magát. Ez a 40 perc tökéletes arra, hogy kimenjünk cseresznyét szedni a sütihez, majd alaposan megmossuk és kimagozzuk őket. Vagyis sok, úgyhogy közben még ki is pakolhatunk a  mosogatógépből.
A sütit ezúttal muffinformában készítettem el, 18 formát töltöttem meg a tésztával. A cseresznyét alaposan lecsöpögtettem és megforgatta rizslisztben, hogy ne süllyedjen le a tészta aljára. Lesüllyedt, nem baj. 
175 fokos sütőben kb. 25 percig sütöttem őket, majd picit meghintettem porcukorral. :)

 Ismét nagyon finomak lettek! :)
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

4 hozzászólás

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Szia Dóri. A joghurtot helyettesíthetem növenyi tejjel? Ha igen,mennyi kellhet belőle? Milyen a tészta állaga?

    VálaszTörlés
  3. Szia Dóri. A joghurtot helyettesíthetem növenyi tejjel? Ha igen,mennyi kellhet belőle? Milyen a tészta állaga?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Bocsánat a késői válaszért, én joghurt helyett talán kókusz- vagy rizskrémet használnék, akkor hasonló arányok lesznek szerintem. :)

      Törlés