Gluténmentes kakaós rózsák

A formázási ötletet megint egy nagyon kreatív Pinterest kép adta. Imádok ott böngészni... épp Monával beszéltük, hogy nem recept alapján sütünk, hanem megnézünk egy képet, és na, ilyet szeretnénk. Aztán a recept majd alakul. :D Annyira guszták, és egyáltalán nem nehéz elkészíteni őket.
A tésztához 280 g Nutri Free mix per pane lisztet, 2 ek. ciroklisztet összekevertem 5 g Dr. Oetker instant élesztővel, 1 ek. cukorral, majd leöntöttem 2 dl meleg tejjel és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Jött még egy tojás, dagasztottam tovább, végül még 2 ek. olaj és simára dolgoztam. Körülbelül 50 percet-1 órát hagytam kelni, gyönyörűen megkelt.
Rizsliszttel szórt deszkán vékonyra nyújtottam, majd egy nagyobb pogácsaszaggatóval köröket szaggattam belőle. A kakaós töltelékhez elkevertem holland kakaóport cukorral, majd olvasztott vajjal leöntöttem - nem írok arányokat, mert úgy csináltam én is, hogy végig figyeltem az állagát, és a kakaós-cukros keverékhez annyi olvasztott vaj ment, amennyivel könnyen kenhető lett. Ha időközben kezd összeállni a töltelék, akkor rövid ideig tegyétek a mikróba és megint laza lesz.
A köröket mind megkentem a kakaós krémmel, majd 5 kört félig egymásra helyeztem (ehhez alulra majd beteszem az ötletadó képet) és feltekertem őket. Középen kettévágtam és muffin formába tettem. Picit megigazítottam a "szirmokat", majd 175 fokos sütőben kb. 20 percig sütöttem őket, akkor kivettem, meglocsoltam vaníliás cukros tejjel és még 2-3 percre visszatettem őket.
A rózsák száma függ a pogácsaszaggató méretétől és a tészta vastagságától, én 6 cm átmérőjű szaggatót használtam és kb. 3 mm vastagságúra nyújtottam a tésztát, így ebből az adagból 24 rózsafejem lett.


Szerintem gyönyörűek! És mindemellett nagyon finomak is, egy omlós kakaós csiga ünnepi öltözetben. :)

És hogyan is készül, nálam annyi a különbség, hogy minden egyes kört megkentem a kakaós krémmel és csupán 5 kört tettem egymásra.

forrás: Pinterest

sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás