Gluténmentes, cukormentes, tejmentes meggyes kalács

Ezt a kalácsot 2 nappal ezelőtt készítettem még egy meggybefőtt segítségével, azóta már van friss, idei gyümölcs is, úgyhogy innentől kezdve a meggyes és a málnás sütik aranykorukat fogják élni.
Egy isteni, omlós tésztát készítettem az alábbiak szerint:
250 g Nutri free mix per pane lisztet elkevertem 2 ek. cirokliszttel, 4 g Dr. Oetker instant élesztővel, 0,5 kk. Dia-Wellness 1:4 édesítővel (ITT tudjátok megvásárolni), majd hozzáadtam 2 dl meleg vizet, 1 tojást és robotgép dagasztófejével elkezdtem összedolgozni. Mikor szépen összeállt, hozzáadtam 2 ek. olvasztott kókuszzsírt, tovább dagasztottam, majd 50-60 percet hagytam kelni.
Amíg kelt, elkészítettem a tölteléket. Egy 1 literes meggybefőttnek körülbelül a felét (kb. 1 dl lével együtt) egy kevés édesítővel felforraltam, majd egy fél csomag vaníliapudingot 0,5-1 dl vízzel kikeverve hozzáöntöttem, és besűrítettem. 
Mikor kihűlt a töltelék és megkelt a tészta, akkor utóbbit rizsliszttel szórt deszkán kinyújtottam, ráügyeskedtem a tölteléket, majd feltekertem. Na és itt jön a tanulság: sokat akart a szarka. :D Kicsit sok tölteléket applikáltam bele, így nem lett olyan szép, mint amilyet szerettem volna, viszont finomabb lett! Íz az esztétika javára, azt hiszem, ez így van rendjén. 
Felszeltem a tekercset, majd egy kis szilikonformába rendeztem a csigákat, kicsit még hagytam kelni, majd 175 fokos sütőben kb. 25 perc alatt készre sütöttem.
Kis porédesítővel meg lehet szórni tálaláskor.
Szerintünk nagyon finom lett, a tészta valami mennyei lágy volt! Vagyis omlósz. Én úgy mondom, omlósz. (Mindig is utáltam ezt a reklámot.)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás