Gluténmentes kávés-karamellás kekszgolyó

Odavagyok a kávé és a karamella ízéért is. Egyébként csupán ezért kávézom reggelente, nem a koffeintartalom miatt. :D A karamella meg hát... nem tudom, szerintem ezt nem kell magyarázni.
Múltkor 330 Ft-ért vettünk egy doboz Gullon Maria kekszet a Tescoban, ugyanis közel volt a lejárati dátuma. Csipegettem belőle, de 100 g maradt, amit gondoltam felhasználok és csinálok néhány kókuszgolyót. Na és itt jön képbe, hogy imádom a kávét meg a karamellát... ezért a továbbiakban úgy alakult a kókuszgolyó, hogy nem is lett kókuszgolyó, mert egy gramm kókusz nem került bele.
Ledaráltam a 100-110 g kekszemet, majd hozzáadtam 10 g holland keserű kakaóport, gyönyörű barna lett tőle az egész keverék. Beletettem kb. 10 g porcukrot, majd egy kevéske (fél dl?) tejet felforraltam, beleszórtam egy kiskanál Nescafét és még 2 szem tejkaramellát felaprítva. Addig kevergettem a forró tejben, míg fel nem olvadt.
Ezt a kávés-karamellás-tejes koktélt a kakaós daráltkekszre öntöttem (érdemes több részletben, mert lehet, hogy kevesebb is elég, ez a kekszünktől is függ, hogy mennyit fog felszívni), majd elkevertem. Körülbelül 10 percet hagytam állni, hadd szívja meg magát a keksz. Utána kis golyókat formáltam és mivel picikét lágyak lettek, 10 percre a hűtőbe tettem. 
Összetörtem 2 szem tejkaramellát, majd egy kis szeletelt mogyorót is aprítottam mellé és ebben forgattam meg a golyókat.
Nagyon finomak lettek. :) Pontosabban: Te jó ég, ezek isteniek!!





sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás