Gluténmentes, cukormentes 10 perces fánk

Múlt héten Pöcus barátnőm említette, hogy a tesója milyen finom fánkocskákat sütött túró segítségével. Több se kellett nekem, az elképzelés befészkelte magát a fejembe, és nem lehetett onnan kizargatni - őszinte leszek, nem próbáltam. :)
Gondoltam, kipróbálom én is, ha fánk és túró, akkor csalódni már nem fogok.
Nem csak élesztőmentes a fánk, hanem nagyon egyszerű az elkészítése, nagyon hamar megvan és nagyon könnyű.
Robotgéppel felvertem 1 tojást 4 g Dia-Wellness 1:4 édesítővel, 1 csipet sóval, majd hozzáadtam 90 g tejfölt és 125 g túrót.  120 g Schär mix it lisztbe belekevertem 5 g sütőport, majd ezt is hozzáadtam a tojásos masszához, alaposan elkevertem és itt gyakorlatilag elkészültem a munka oroszlánrészével. 
Olajat hevítettem, majd vizes kézzel gombócokat formáztam a tésztából és a forró olajba tettem őket. Mikor az alsó felük szépen megpirult, megfordítottam őket és hagytam, hogy a másik felük is szép színt kapjon.
Az eredmény? Isteni, könnyű, pihe-puha fánkok, egyáltalán nem szívták meg magukat olajjal.
Én lekvárral ettem, de csak magukban is nagyon finomak... Anya adott az élvezeteknek, ő porcukorral megszórta, tehát az övé már nem a cukormentes kategória. :D

 
sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

1 hozzászólás