Gluténmentes pizza ropogós peremmel

A recept ezúttal is ugyanaz, amit minden esetben a pizzához használok. Semmi pénzért nem cserélném el semmilyen más receptre, mert tudjátok milyen? Tökéletes! Most viszont azzal újítottam be, hogy vastagabb, ropogós peremet szerettem volna a pizzának. Ezzel még sosem próbálkoztam, pedig régen is mindig a ropogós széle volt a kedvencem. Tegnap Bálinttal úgy döntöttünk, hogy pizza lesz a vacsi, gondoltam ezúttal bepróbálkozom a ropogós peremmel. 
A recept ugyanaz, mint eddig: 250 g Schär mix B, 4 g Dr. Oetker instant élesztő, 1-1,5 tk. só, 2 dl meleg víz, 1-2 ek. burgonyapehely és 2 ek. olívaolaj. Ezeket robotgép dagasztófejével összedolgozzuk, majd 50 percig hagyjuk kelni.
Eddig mindig úgy csináltam, hogy olajjal megkentem a pizzasütő tepsimet és abba beletettem a tésztát, majd szépen húzogattam. A rendes pizzákat is húzogatják, dobálják a profik...
Na, de ezúttal változtattam a folyamaton, rizsliszttel szórt deszkán vékonyra (kör alakúra nyújtottam), húzogatás ide vagy oda, így lesz a legjobb a végeredmény. Valamivel nagyobb kört csináltam, mint a tepsim, majd végigmentem a tészta szélén és kb. 1 cm-res részt mindenhol felhajtottam. A felhajtást lenyomkodtam, így jött létre a pereme. Már így tettem bele a kiolajozott tepsibe és ott még kicsit alakítgattam, hogy pont a formának megfelelő legyen.
A feltét a szokásos: leturmixolt paradicsom bazsalikommal, oregánóval, sóval fűszerezve, most csirkemellsonka helyett pulykamellsonka, rengeteg kukorica és még annál is több sajt.
175 fokos sütőben kb. 25 percig sütjük. Képzeljétek el, mikor elkezdtem felvágni a pizzát, roppant a széle, de olyan jó roppanás, nem a kemény, hanem a kívülről ropog, de belül puha.
Még a tökéletesnél is tökéletesebb. Bálintnak is nagyon ízlett, többször elmondta, hogy mennyire finom. Na, kell ennél több? :)


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

0 hozzászólás