Gluténmentes Rozi-kifli

A Gluténmentes konyha és lisztérzékeny hétköznapok Facebook-os csoportban egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy mindenki csodaszép kifliket süt. A recept feltalálója Fülöp Rozi, úgyhogy amióta mindenki ezt a kiflit süti, már csak Rozi-kifli néven emlegetik. 
Olyan jó véleménnyel volt róla mindenki, aki megsütötte, hogy egyszerűen muszáj volt nekem is kipróbálnom. Az eredeti receptet ITT találjátok meg, én mindössze annyit változtattam, hogy szokásomhoz híven fele Nutri- fele Schär arányban készült és a fokhagymát, valamint a mákot kihagytam, tehát sima kiflit készítettem. A különbség még annyi, hogy miután megkelt, én fújtam rá egy kis vizet és úgy tettem a sütőbe - azt olvastam, hogy ettől ropogósabb lesz a héja. (Az lett.)
Az eredmény: kívül roppanós, belül puha, omlós kifli... ja és azt elfelejtettem írni, hogy nagyon szép is! :) :)

Aki nem tagja a csoportnak, az nem látja, úgyhogy kimásolom ide Rozi írását:
"- 32 dkg liszt (13 dkg NutriFree, 13 dkg SchärMixB, 6 dkg Beiker)
- 1 kiskanál só
- 10 g psyllium (útifűmaghéj)
- 2,5 dkg friss élesztő
- 300 ml langyos víz
- pici cukor
- 4 evőkanál olaj
A vízben elkavarom az élesztőt, és a pici cukrot. A liszteket, psylliumot, sót elvegyítem, majd hozzáadva az élesztős vizet és az olajat, 5-6 percig dagasztom (kézi mixer dagasztó spiráljaival).
A tésztát olajos/zsíros kézzel gombóccá formázom, kókuszzsírral lekent szilikonlapra teszem, és 45-50 cm átmérőjű körlapot nyújtok belőle. Ekkor már ragadnia sem szabad. 8 cikkre vágom, cikkenként én még egy picit nyújtom, átfordítom (a nyújtófa simábbá teszi a felszínt a tetején, inkább az kerüljön kívülre), és cikkenként kenem meg nagyon puha kókuszzsírban elkevert tört fokhagymával, vagy puha kókuszzsírral, és megszórom egész mákkal. Feltekerem, formázom, olvasztott kókuszzsírral átkenem, majd 60 °C-os sütőben 20-25 percig kelesztem. Néha érdemes kicsit alakítgatni rajta, mert ahogy nő, úgy egyenesedik ki is. 190 °C-os sütőben 25-30 percig sütöm."


sign photo sign_zpsd9768155.png

Share:

2 hozzászólás