DECEMBER 1. - Adventi naptár kekszek

Végre itt van az év legszebb időszaka, olyan régen vártam már, hogy elkezdhessük a visszaszámlálást. :) (És végre Bálintnak is odaadhattam az adventi naptárt, ami az államvizsgára készülés közben fog neki kellő szénhidrátot és energiát biztosítani :D)
Rengeteg kész adventi naptárat lehet kapni, de nagyon sok alapvetően tartalmaz glutént, nagyon sok pedig összetevő szerint nem tartalmazna, de keresztszennyeződés által kerül bele... 
Idén tehát úgy döntöttem, hogy saját finomságokat gyártok. :) Tavaly sima pecsételős-kekszes verzió készült, az ideiből viszont nem hagyhattam ki a csokit, így csokis-kekszes finomságokat készítettem.
Alapnak a RIZSLISZTES MÉZESKALÁCSOM receptjét használtam, ebből szaggattam valamivel nagyobb méretű téglalapokat, mint a szilikon számformáim.
A csokiréteghez pedig felolvasztottam 40 g étcsokit és 50 g tejcsokit (egy icipici vajat kellett hozzá adnom, hogy könnyebben kezelhető legyen), eloszlattam a számokat rejtő szilikon formában, majd 3-4 órára hűtőbe tettem.
Mikor megdermedtek a számok, kivettem őket a szilikonformából, majd olvasztott csokival ragasztottam a már kihűlt kekszekre.
(Ha egy formátok van, akkor elég sok időt vesz igénybe, hogy az összes számot legyártsátok :D) Én a 10-től kezdődő számokat úgy oldottam meg, hogy dupla akkora kekszet sütöttem hozzájuk és egymás mellé két csokiszám került. Egyre közelebb érve a karácsonyhoz, megérdemelünk egy picivel nagyobb finomságot, nem igaz? :)
Békés és boldog várakozást kívánok Nektek, és ne feledjétek: mától kezdve egészen karácsonyig minden nap lesz a karácsonnyal és a gluténmentes élettel kapcsolatos bejegyzés a blogon. :)



Share:

0 hozzászólás