DECEMBER 21. - Gluténmentes sós aprósüti

Így karácsony közeledtével egyre több finomság készül nálunk - a mézeskalács, hókifli, linzer dobozokban, míg a zserbó egy nagy tálcán, hideg helyen várja a karácsonyt. Azért csak rájár a család apraja nagyja, a habkarika például egy délután alatt elfogyott. (Örülök, hogy ízlett, Apa :D) Lényeg a lényeg, minden édes. Kezd kicsit sok lenni a sok édesség, így ma egy sós aprósütit készítettem és gyakorlatilag egy emberként csapott le rá mindenki - végre valami sós rágcsa.
Hihetetlenül finom lett, ízre, állagra is tökéletes. Ha Ti is fellélegeznétek egy kis sós finomság mellett, ajánlom Nektek, nagyon egyszerű és eszméletlen finom.

Hozzávalók
  • 150 g rizsliszt
  • 150 g gluténmentes süteményliszt (én Schär mix C-t használtam)
  • 150 g reszelt sajt
  • 100 g tejföl
  • 200 g sütőmargarin
  • 1 tojás
  • 1-1,5 tk. só
  • + tetejére: tojás, reszelt sajt, magok
A liszteket elkeverjük a reszelt sajttal, sóval, majd hozzáadjuk a tejfölt, felkockázott margarint, a tojást és alaposan összedolgozzuk. Rizsliszttel szórt deszkán átgyúrjuk - egy kis lisztet még fog felvenni. Olyan vastagságúra nyújtjuk, amekkorákat szeretnénk - mivel nincs benne sütőpor, nem fog nőni. Én most picit vastagabb, méretre kisebb aprósütiket csináltam, de sós rúd ugyanúgy készülhet ezzel a recepttel.
Kinyújtottam, megkentem a tetejét felvert tojással, majd egyik felét reszelt sajttal, másik felét különféle magokkal szórtam meg.
Felvágtam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket és 175 fokos sütőben pirulásig sütöttem.
Imádjuk ♥



Share:

0 hozzászólás