DECEMBER 8. - Gluténmentes karamellás-diós szelet

A mi családunkban a dió, a karamella, a csoki és a vanília ízek azok, amik bármilyen formában és bármilyen mennyiségben jöhetnek. Együtt pedig még harmonikusabb ízvilágot képviselnek, úgyhogy kedvenc ízeink közül most a diót és a karamellát választottam ki és készítettem el ezt az isteni süteményt.

Elsőként egy diós piskótával indítunk
  • 6 tojás
  • 3-4 ek. cukor
  • 4 ek. rizsliszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 4 ek. darált dió
  • pici víz
A tojásfehérjét felverjük, majd a tojások sárgáját is habosra keverjük a cukorral. Utána hozzáadjuk a darált dióval és sütőporral elkevert rizslisztet és igény szerint egy kevés vizet. Óvatosan beleforgatjuk a felvert tojásfehérjét, majd sütőpapírral bélelt tepsiben és 175 fokos sütőben 25-30 perc alatt megsütjük.

A krém ötletét INNEN merítettem, nem akartam ezúttal az egyszerű karamellpuding megoldást választani, az advent ennél extrább és különlegesebb megoldást kíván.

Hozzávalók
  • 200 g cukor
  • 2 dl víz
  • 3 ek. gluténmentes liszt (én Mantlert használtam)
  • 2 ek. cukor
  • 1 tojás
  • 125 g vaj
  • 3 dl habtejszín
  • + tetejére aprított dió
 A cukrot karamellizáljuk, majd felöntjük a vízzel - nem kell meglepődni, kiabálni fog - és addig főzzük, míg el nem kezd egy kicsit sűrűsödni. Levesszük a tűzről és hűlni hagyjuk. A tojást felverjük a 2 ek. cukorral, hozzáadjuk a lisztet  és a kihűlt karamellszirupot. Lassú tűzön kavargatva pudingsűrűségűre főzzük. Levesszük a tűzről, belekeverjük a vajat, és félreteszünk belőle 3 kanálnyit. Felverjük a tejszínt, majd a már kihűlt nagyobb adaghoz keverjük.
Az aprított diót serpenyőben picit megpirítjuk, majd jöhet az összeállítás.
A piskótát kettévágjuk, a krém 2/3-ával megtöltjük, a maradék krémet a tetejére tesszük. Rászórjuk az aprított diót, majd rácsurgatjuk a különtett karamellszószt.
Nálunk egy éjszakát hűtőben pihent, másnapra szépen összeértek az ízek, nagyon finom lett. :)



Share:

0 hozzászólás