DECEMBER 4. - Gluténmentes olvadt hóember kekszek

Pinteresten találtam erre a tündéri ötletre, és már nyár közepén elhatároztam, hogy az adventi időszakban mindenképpen elkészítem. :) Szerintem eszméletlen aranyosak lettek, egyáltalán nem nagy ördöngösség elkészíteni őket, egy Christmas partyn, vagy csak a mindennapok során is annyira hangulatosak lehetnek, hogy ha rájuk néz az ember, mosolyognia kell.
Alapnak szükségünk lesz valamilyen kör alakú kekszre, én mézeskalács tésztából csináltam néhány nagyobb kört, ezt használtam alapnak.
Ezen kívül hozzávalók
  • cukormáz (1 tojásfehérje + 120 g porcukor)
  • gluténmentes pillecukor
  • olvasztott csoki, vagy Dr. Oetker dekortoll - én utóbbit használtam, könnyebb kezelni
Én azzal kezdtem, hogy a dekortollak segítségével megrajzoltam a pillecukrok felületére a hóemberek arcát. Többfélét készítettem, volt, aki nagyon megijedt a hirtelen halmazállapotváltástól, volt, aki idegeskedett rajta, azonban akadt, aki kimondottan örült a változásnak. Ezt követően a kekszek felületét paca alakban bevontam cukormázzal, megvártam, hogy egy icipicit megkössön, majd beleállítottam a pillecukrot. Amikor teljesen megkötött, akkor rajzoltam meg a hóemberek kezét, illetve gombjait.

Nálunk mindenki nagy örömmel fogadta őket, elképesztő nagy arcok és jó nagy szénhidrát-bombák. :D Úgyhogy csak óvatosan :D







Share:

2 hozzászólás

  1. Kedves Dóri! Melyik mézeskalács receptet használtad a kekszekhez? Nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ez volt az, linkeltem a receptben :)
      http://glutenmenteselet.blogspot.hu/2015/12/december-9-glutenmentes-mezeskalacs.html

      Törlés