DECEMBER 6. - Gluténmentes gyümölcskenyér rizslisztből

A gyümölcskenyér is tipikus adventi finomság, imádom, amikor kisül egy adag és mindig lehet csipegetni belőle. Sőt, a legjobb reggelire tejeskávéval, vagy kakaóval. Ezek a tipikus decemberi reggelek. :)
Még egyáltalán nem volt gyümölcskenyér recept a blogon és ebben az a jó, hogy ez is rizslisztből készült, így aki nem használ lisztkeverékeket különböző okokból kifolyólag, számára is tökéletes lesz! :)
A belevalókat (dió, csoki, aszalt gyümölcs) nem mértem ki, csak úgy marokra... ez egyébként ízlés kérdése is, mennyire szeretitek zsúfoltan a gyümölcskenyeret - én zsúfoltan szeretem. :)

Hozzávalók
  • 4 tojás
  • 150 g vaj
  • 3 ek. tej
  • 140 g porcukor
  • 160 g rizsliszt
  • 6 g sütőpor
  • 2 marék aprított dió
  • kb. 2/3 tábla ( 60-70 g) étcsoki felaprítva
  • 1,5 marék aszalt sárgabarack felaprítva
A tojásfehérjét felvertem, majd habosra kevertem a vajat a porcukorral. Utána hozzáadtam a 4 tojás sárgáját, majd beleforgattam a vajas masszába a felvert tojásfehérjét. A rizslisztet elkevertem a sütőporral és a felaprított belevalókkal és ezt is a tojásos keverékbe forgattam. Egy kenyérformát kibéleltem sütőpapírral, majd elegyengettem benne a tésztát és 175 fokos sütőben kb. 40 perc alatt megsütöttem - mielőtt kivennétek, picit nyomogassátok meg a tetejét, ha még lágy, akkor inkább maradjon még pár percet, ne essen össze. :)
Miután kivettem, megvártam míg picit hűl, kifordítottam a formából, lekentem a tetejét egy kis vajjal és megszórtam porcukorral.
Isteni finom lett. Holnapi reggeli. :)






Share:

2 hozzászólás

  1. Szia! Vaj helyett használhatok zsírt v kókuszzsírt? Ez a mézeskalácsnál is felvetődne :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Bocsánat a késői válaszért, nem próbáltam még sem zsírral, sem kókuszzsírral, szerintem működhet, csak biztosan más arányokkal. Szerintem zsírból kevesebb kell.

      Törlés