DECEMBER 13. - Gluténmentes képviselő fánk

Annak ellenére, hogy én a szárazabb sütik kedvelője vagyok karácsonykor is - bejgli, zserbó, mézeskalács, linzer, isler... - a család többi tagja odavan a krémes finomságokért. Hogy abból is legyen itt a nagy adventi készülődés alatt, gondoltam, készítek egy adag képviselő fánkot, úgyis olyan régen ettünk. :) Mivel nagyon egyszerű finomságról van szó, még az is lehet, hogy karácsonyra is elkészül majd... bár már annyi mindent terveztem, hogy nem tudom, belefér-e még. :D
Egyszerű és nagyon finom. :)

Hozzávalók
  • 2 dl víz
  • 100 g Liga margarin
  • 100 g Naturbit Alfa-mix
  • 2 csipet só
  • 1 tk. cukor
  • 4 tojás
A vizet és a margarint egy lábosba tesszük és tűzön összeolvasztjuk. Hozzáadjuk a lisztet, folyamatosan kevergetjük, nehogy odaégjen, majd mikor már kellően elválik az edény faláról, levesszük a tűzről és egyesével eldolgozzuk benne a tojásokat, valamint cukorral és sóval ízesítjük.
Egy sütőpapírral bélelt tepsire kanál segítségével halmokat rakunk - körülbelül 16 db lesz - és 200 fokon 20 percig, 160 fokon 10 percig sütjük.

Krém
  • 3 dl tej
  • 3 ek. cukor
  • 1 cs. gluténmentes vaníliapuding
  • 2 dl habtejszín
A krémhez - a lusta mindenemet - nem volt kedvem főzögetni, úgyhogy egy sűrű vaníliapudingot használtam alapnak. 3 dl tejben megfőztem a pudingot 3 ek. cukorral és megvártam, míg kihűl.
A tejszínt felvertem, majd 2 evőkanálnyival fellazítottam a pudingot.
Kettévágtam a fánkokat, majd az aljukba a pudingos krémet, annak tetejére pedig a sima tejszínt töltöttem. Mehetett rájuk a kis sipkájuk, megszórtam a tetejüket porcukorral, megkínáltam a családot és elfogyott. :)




Share:

0 hozzászólás