DECEMBER 9. - Gingerbread spiced latte házilag

A gingerbread spiced latte (mézeskalácsos latte) legalább akkora menőség télen, mint a pumpkin spiced latte (sütőtökös latte) ősszel. Mivel sehol nem volt még szerencsém megkóstolni - az meg a másik kérdés, hogy gluténmentesen lett-e volna egyáltalán lehetőségem bárhol is - elkészítettem itthon, és milyen jól tettem.
Szerintem innentől kezdve mindig ilyen lesz a délutáni kávénk. Komolyan mondom, a nappaliban szürcsölgetve úgy érzem magam, mintha valami elit kávézó elit kávéját fogyasztanám éppen, miközben a fantasztikus barista én voltam.
Hogyan is készül ez a csoda? Elsőként készítünk egy "mézeskalács ízesítésű szirupot".

Hozzávalók
  • 50 ml víz
  • 2 tk. cukor
  • 1,5 tk. méz
  • 1 csapott tk. mézeskalács fűszerkeverék vagy őrölt fahéj, szegfűszeg, gyömbér keveréke
A hozzávalókat egy pici lábosba tesszük, majd összeforraljuk az egészet. Tejet melegítünk, majd egy tejhabosítóval (IKEA 399 Ft) menősítjük.
Hozzáöntünk 3-4 kiskanállal a szirupból, majd beleöntjük a kávét, a tetejére tejszínt nyomunk, és az így nyert habosfürdőbe beültetünk egy mézit. Csodafinom ♥
Alulra ül le a fűszeres-mézes réteg, imádom. :)






Share:

0 hozzászólás