DECEMBER 19. - Gluténmentes linzer rizslisztből

Még advent elején ugrott be elém Facebook-on a Zabkásakirálynő rizslisztes linzer receptje. Annyira megörültem neki, hogy rögtön könyvjelzők közé tettem a receptet, de csak ma jutottam el odáig, hogy el is készítsem. 
Bár már készítettem mézeskalácsot, kekszet is rizslisztből, valamiért a linzernek eddig nem álltam neki, pedig olyan csodajól gyúrható, nyújtható tésztát kaptam, hogy még gyurmázni is élmény volt vele. :)
A recepten annyit változtattam, hogy én cukorral készítettem, nem édesítővel, illetve joghurt helyett tejfölt tettem bele, azzal is tökéletes lett.

Hozzávalók
  • 200 g rizsliszt
  • 80 g porcukor
  • 50 g kókuszolaj
  • 1 biocitrom reszelt héja
  • 1 mokkáskanál sütőpor
  • 30 g tejföl
  • 1 tojás
  • + lekvár, tojás, kristálycukor, darált dió
Az egy tojást kikevertem a porcukorral, a citromhéjjal és a kókuszolajjal, majd hozzáadtam a rizsliszttel elkevert sütőport és elkezdtem összemorzsolni. Mehetett a 30 g tejföl, összegyúrtam, majd az így kapott picit lágy tésztát folpackba csomagoltam és 50 percre hűtőbe tettem.
Mikor kivettem a hűtőből rizsliszttel szórt felületen még átgyúrtam, vékonyra nyújtottam, kiszaggattam és 175 fokos sütőben 10 perc alatt megsütöttem őket - a "felső"-nek szánt kekszek tetejét megkentem egy kis felvert tojással és megszórtam darált dióval és kristálycukorral.
Mikor kisültek, kihűltek, baracklekvárral összetapasztottam őket, és bár mi rögtön nekiálltunk a falatozásnak, azért érdemes várni, hogy kicsit összeérjenek. :)







Share:

2 hozzászólás

  1. Szia, édesítővel is működhet? köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Biztosan, csak akkor előfordulhat, hogy változik a száraz és folyékony összetevők aránya.

      Törlés