DECEMBER 5. - Gluténmentes mézes puszedli

Számomra ez is tipikus karácsonyi finomság annak ellenére, hogy nem az. :D De ízvilágát tekintve abszolút a téli ünnepek isteni édes és fűszeres ízeit adja, úgyhogy tökéletes száraz sütemény az adventi időszakra. :)
Szintén egy olyan édesség, amit előre el lehet készíteni és dobozban vígan kivárja az ünnepeket, hacsak rá nem jár a család és fogy el az egész adag 1-2 nap alatt.
Pöcus barátnőm küldte át a receptet, amit ők már elkészítettek és odavoltak érte, hát én sem haboztam sokáig... :)

Hozzávalók
  • 450 g gluténmentes süteményliszt
  • 80 g porcukor
  • 1 púpos tk. sütőpor
  • 2 tk. cukrozatlan kakaópor
  • 1 púpos tk. mézeskalács fűszerkeverék
  • 1 tojás + 1 tojás sárgája
  • 1 ek. tejföl
  • 150 g méz
  • 80 g vaj
 A száraz összetevőket elkeverjük, majd a tojással, tejföllel, mézzel és vajjal tésztát gyúrunk belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe tojássárgája méretű gombócokat formázunk a tésztából és úgy tesszük le egymás mellé őket, hogy legyen egy kis helyük terjeszkedni. Én olvasztva adtam hozzá a vajat, így nekem egy kicsit ragacsos lett a tésztám, de ez nem rettentett el, vizes kézzel formáztam meg a golyókat, így is tökéletesen jó lett. :)
180 fokos sütőben 12 percig sütöttem a puszedliket, majd a tetejüket 100 g porcukorral felvert tojásfehérjébe mártottam. Isteniek lettek, pont mint az igazi.
Apa szerint: "Dórika, ez teljesen olyan lett, mint a bolti." :)







Share:

0 hozzászólás