DECEMBER 17. - Gluténmentes hókifli

A hókifli annyira nem jellemző karácsonyi finomság nálunk, akkor volt gyakrabban az ünnepek alkalmával, mikor még gyerekek voltunk. Mi nem töltött verziót szoktunk készíteni, hanem a tésztába tesszük a diót, így egy homogén omlós finomság lesz a végeredmény. :)
Ismét igyekeztem rizslisztet is használni, hogy csökkentsük a költségeket - de most csak keverjük, mert ez az édesség nagyon fújtós lenne csak rizslisztből. 

Hozzávalók
  • 150 g rizsliszt
  • 150 g gluténmentes süteményliszt (Schär mix C-t és Mester család süteménylisztet kevertem, pont mindkettő zacskó alján még volt annyi, hogy elég lett :))
  • 130 g dió
  • 100 g porcukor
  • 200 g Liga margarin
  • néhány csepp vanília aroma
Elkezdtem összedolgozni az alapanyagokat, de nagyon ragacsos, lágy volt a tészta, így még jócskán vett fel rizslisztet. Addig adtam hozzá plusz rizslisztet, míg kellően gyúrható, formázható, de azért még puha volt a tésztagombóc.
Alaposan átgyúrtam, majd 16 egyenlő részre osztottam, a 16 apró részt pedig még 5 felé vettem - tehát 80 db kifli készült.
A kis részeket először gombóccá gyúrtam, majd megsodortam és kifli alakot formáztam belőlük.
Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket és 175 fokos sütőben kb. 15 percig sültek. Még forrón porcukorba forgattam őket és a tepsire visszatéve megvártam, hogy kihűljenek. Utána dobozoltam... várják a karácsonyt, de már mindig csak egyre kevesebben... :)




Share:

2 hozzászólás

  1. Szia :)
    Tanácsot szeretnék kérni a hókifli tésztával kapcsolatban, mivel bárhogy is próbálom széttörik a tészta és nem tudom kiflikre formázni :'(
    ... a felosztásról nem is "beszélnék" :'Đ
    (ez a gluténmentes sütés nem nagyon akar összejönni, de még nem adom fel)

    Üdv.: egy kétségbeesett próbálkozó :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Fanni,
      Bármit sütsz és törik, vagy morzsálódik, tegyél hozzá még egy kis plusz folyékony összetevőt, mondjuk tejfölt, vagy tojást, egy kis zsiradékot stb... az tuti segíteni fog. :)

      Törlés