DECEMBER 15. - Gluténmentes mézes rénszarvasok

Néhány éve már készítettem hasonló rénszarvas családot, és annyira imádtuk a megjelenésüket, hogy idén is muszáj volt elkészítenem. :) Szerencsére a Télapó meglepett egy Schär Salinis pereccel, így megvoltak az agancsnak valók. 
Szemnek és orrnak francia drazsét használtam, illetve szemgolyóként a Dr. Oetker dekortoll állt helyt.
Az alap egy isteni finom kakaós-mézes keksz lett. Amikor összeállítottam a tésztát, letöltötte a rá szabott 2 órát a hűtőben, majd elkezdtem átgyúrni, ódákat zengtem róla, hogy mennyire elképesztően jó állaga lett!! A nyers tészta textúrája, állaga pontosan olyan volt, mint amire egész életemben vágytam. Csak gyúrtam és gyúrtam... élmény volt. :D
Nézzük is, hogyan készült. :)

Hozzávalók
  • 175 g rizsliszt
  • 125 g gluténmentes süteményliszt (én Schär mix C-t használtam)
  • 0,5 tk. sütőpor
  • 100 g porcukor
  • 1 tk. mézes fűszerkeverék (Lucullus)
  • 1 kk. cukrozatlan kakaópor
  • 1 csapott ek. útifűmaghéj
  • 60 g vaj
  • 60 g méz
  • 1 tojás + 1 tojás sárgája
A mézet és a vajat picit megolvasztottam, közben elkevertem a liszteket a sütőporral, porcukorral, kakaóval, útifűmaghéjjal és a fűszerkeverékkel. Beleöntöttem a megolvasztott mézet és vajat, majd hozzáadtam a tojást sés a tojás sárgáját, fogtam a robotgépet és a dagasztófejek segítségével összedolgoztam a tésztát.
Elég lágy tésztát kapunk, ezt folpackba csomagoljuk és 2 órára száműzzük a hűtőbe.
Utána rizsliszttel szórt felületen átgyúrjuk - ekkor jön az a hihetetlen élmény, amit a bevezetésben ígértem. :D
Na most, lehet, hogy még kicsit lágy, nehezen formázható  - gyúrunk bele lisztet. Ha törős, száraz - bár ezt kétlem - akkor még valamilyen folyadékot adunk hozzá.
Rizsliszttel szórt lapon kinyújtottam a tésztát, majd késsel random vágtam ki a rénszarvas-fej formákat, ugyanis ilyen kiszúróm nincsen. :D
Felhelyeztem az agancsokat, a szemgolyókat és az orrot, így sütöttem 175 fokos sütőben 12 percig őket.
Mikor kivettem a sütőből és kihűltek, étcsokis dekortollal megrajzoltam a pupillájukat és el is készültek. ♥

Íme a meglepődött rénszarvas család:





Share:

0 hozzászólás