DECEMBER 16. - Gluténmentes csillag-kalács

 Annyira csodaszép lett ez a kalács, hogy most érzem igazán a karácsony közeledtét... :D Amellett, hogy a külsejével is már hódít, nagyon finom - bár őszintén szólva kicsit fájt a szívem, mikor elkezdtük letördelni a kis csillag-szárakat... no sebaj, készül majd még belőle, az már egyszer tuti. :)

Hozzávalók
  • 300 g gluténmentes kenyérliszt (én Nutri Free Mix per Pane-t használtam)
  • 4 g porélesztő
  • 1,5 ek. cukor
  • 1 csipet só
  • 1 ek. útifűmaghéj
  • 2 dl meleg tej
  • 1 tojás
  • 2 ek. olvasztott vaj
  • Töltelékhez: olvasztott vaj, Nesquik kakaópor
  • Tetejére: tojás
A lisztet elkevertem a porélesztővel, cukorral, sóval, útifűmaghéjjal, ráöntöttem a meleg tejet, hozzáadtam a tojást és az olvasztott vajat és robotgép dagasztófejével összedolgoztam. Letakartam és 50 percig kelesztettem.
Mikor megkelt a tészta, átgyúrtam és 3 gombócra szedtem. Mindhárom gombócot kinyújtottam és egy lapostányért tettem rájuk, késsel körbevágtam, így lett mindegyik egyforma kör alakú.
Az egyik lapot megkentem olvasztott vajjal, megszórtam a kakaóporral, jöhetett rá a következő lap, olvasztott vaj, kakaópor, megint egy lap, olvasztott vaj, kakaópor.
Az előző tányér-körbevágások során felhalmozódott plusz tésztából én tudtam még egy körlapot csinálni, így 4 rétegem lett. :)
A széleket kicsit összenyomkodtam, majd a kör közepére fejjel lefelé beállítottam egy kis pálinkás poharat. 16 körcikket vágtam a tésztából úgy, hogy nyilván ahol a kis pohárka volt, ott nem vágtam be, tehát középen maradt egy érintetlen kör.
Fogtam két egymás melletti körcikket, majd mindkettőt kifele csavarva 2 fordítottam rajtuk - így párosával össze is tapasztottam a végeiket.
Végigmentem az egész körön, majd megkentem a kalács tetejét tojással és 175 fokos sütőben 22 perc alatt megsütöttem.
Imádjuk. ♥







Share:

1 hozzászólás

  1. Nagyon szep ez a kalacs,de jo lenne,ha keszitenel fazisfotokat is. Koszi

    VálaszTörlés